WordPress oldal készítése

Egy  vállalkozásnak a weben a helye. Pont.

A hogyan pedig egy évek óta alakuló, formálódó választ ad.

Kezdetben – úgy 10+ évvel ezelőtt – vagy csináltattál egy saját weboldalt, webáruházat vagy áruház felület bérlésbe szálltál be. Mindegyiknek megvolt a maga előnye. Mi személy szerint a saját weboldalt/webshopot támogattuk, hiszen az akkor elérhető bérelt felületek erősen korlátokat szabtak. Nyilván ennek megvoltak a befektetési vonzatai is de figyelembe véve az akkori SEO trendeket, az akkori közösségi média alakulását, hamar megtérültek, eredményeket termeltek.

Aztán, úgy 6-7 évvel ezelőtt a “bérelhető” áruházak piacán elindult verseny eredményeként már jelentősen kezdett elbillenni a mérleg a bérelhetők javára. Így az olyan kisvállalkozások számára, ahol nem volt eget rengetően fontos az egyedi design, az egyedi háttér ügyviteli rendszer, már érdemesebb volt a bérelt tartalomkezelők, webshop rendszerek irányába fordulni, ráadásul a megjelenő integrációs lehetőségek lehetővé tették a számlázóval, hírlevelező rendszerrel való összekapcsolást is.

Mígnem pár évvel ezelőtt a hazai felhasználók által is egyértelműen felfedezésre került egy új, ingyenes, nyílt forráskódú tartalom kezelő és blogrendszer, a WordPress.

Egy kis háttér sztorizgatás a tisztánlátás végett 😉
A szabad, azaz nyílt forráskódú szoftver elnevezés tulajdonképen annyit jelent, hogy szabadon felhasználható, módosítható, másolható. A LINUX operációs rendszer, a Firefox vagy a Google Chrome böngésző, a Libre Office (régebben OpenOffice) irodai csomagok bizonyára ismerősen hangzanak.

Ezek is  nyílt forráskódú szoftverek, ahogyan a tartalomkezelő WordPress is.

/ Ha szeretnél a témában tovább olvasgatni, kattints ide >>> /
Mit tud Neked nyújtani egy WordPress oldal ?

  • Amennyiben WordPress használóvá válsz, lehetőséged nyílik különböző sablonok közül kiválasztanod a számodra legszimpatikusabbat, melyet telepíthetsz, majd tetszőlegesen leválthatsz, cserélhetsz. Ezen  sablonok segítségével adsz a WordPress weboldaladnak designt, arculatot, majd ha váltanál, az egész oldalad megjelenése, funkcionalitása és használhatósága anélkül változtatható meg, hogy az oldalon lévő információ tömeg, tartalom vagy maga a weboldal felépítése megváltozna. A sablonok között megtalálhatóak a reszponziv design-ok is, melyekkel mobiltelefonra, számítógépre, tabletre optimalizálhatod oldaladat. Óriási lehetőség, hogy a sablonok PHP- és HTML-kódját szintén szabadon lehet szerkeszteni. Az interneten számtalan ingyenesen használható sablon megtalálható de léteznek megvásárolhatók vagy időszakosan bérelhetők is.
  • WordPress felhasználóként felmerülhet benned, hogy az egyébként tartalom kezelő oldalad egyben blogként is működjön. Sőt ! Van eladó terméked is és miért ne lehetne egy webshopod is. Tehát tartalom kezelő is, blog is, webshop is ?! Igen ! Ebben segítenek Neked a bővítmények, melyből jelenleg már több, mint 20.000 (!) elérhetőt találsz.
  • Biztosan ismered a weboldalakon megtalálható kis facebook dobozokat, elinduló kis diavetítéseket, frissülő hírlistákat. Ezeket a fogd és vidd (drag&drop)  elven használható widgetek a WordPress szintén biztosítja számodra.
  • Korábban, 2007-ig felfedték, hogy bizony a WordPress elég sok biztonsági rést hagy, így illetéktelenek könnyen bejutottak, hozzáférhettek az adatokhoz. Később a WordPress a frissítéseiben erre jobban odafigyelt, a frissítéseket először lényegesen egyszerűsítették, majd mostanra teljesen automatizálták.

Nagyon érdekes a weboldalak létrehozásának “evolúciója” is.

Hiszen 6-10 évvel ezelőtt vagy fizettél egy programozónak, fejlesztőnek, hogy hozzon létre neked valami egyedit. Ilyenkor kifizetted a fejlesztés költségét és a forráskód vagy a tied lett vagy maradt a fejlesztő tulajdonában. Volt egy első nagy összegű befektetésed majd későbbiekben ha bármit változtatni szeretnél vagy magáért az aktuális fejlesztésért fizettél vagy havi fix  összeget fizettél, ami biztosította a programozód rendelkezésre állását, s egy minimális fejlesztési díjat.

Ha béreltél felületet egy áruház rendszerben esetleg egy bérelt áruházat üzemeltettél, havi bérleti díjat fizettél egy cégnek, akitől bérelted.

Ilyen esetben nem volt szükséged az első nagy induló befektetési összegre, hanem azonnal kezdhetted használni az áruházat, sőt az áruházakat általában aktualizálta, fejlesztette, frissítette a tulajdonosa, így neked a bérleti díjadban egyfajta fejlesztés is benne volt. A rendszer hátránya, hogy egyedi igények megvalósítására nem vagy csak nagyon nagy költségek árán volt lehetőség.

Sokan, sokféle módon vallanak a bérelhető oldalak keresőoptimalizálásáról, ebbe most nem szeretnék belemenni.

Nyilván ezek a lehetőségek továbbra is elérhetők, azonban már évek óta megbízhatóan elérhetők a WordPress oldalak. Maga a rendszer ingyenes, nagy valószínűség szerint a sok-sok sablon és bővítmény között is találsz magadnak ingyenest, így az oldal akár ingyenesen összerakható.

Mit kell ehhez tenned?

  1. A WordPress “motort” fel kell töltened, majd telepítened kell egy tárhelyre
  2. Ki kell alakítanod a Weboldal szerkezetét. Át kell gondolnod a termékeidet, a szolgálatatásaidat, a fókuzsaidat és döntened kell a választható sablon szerkezetek között.
  3. Menü struktúrát kell kiépítened, menüpontokat kell létrehoznod.
  4. Oldalakat kell létrehozz, elhelyezed őket az oldalon és el kell végeznek a menüpontok alá sorolást
  5. Ki kell dolgoznod a bejegyzések struktúráját, elhelyezését
  6. Ha egyedi design-t, kreatívokat alkalmazol, a grafikusodtól, vagy stockfotós galériáktól vásárolt képanyagokat fel kell töltsd a médiatárba. Videók esetében ugyanígy kell tegyél.
  7. Média elemek,arculati elemeket optimalizálnod kell, majd elhelyezed, méretezed az oldal megfelelő részében
  8. Szöveges tartalmakat kell megírnod, feltöltened, szerkesztened, formáznod illetve menüket kell szövegezned.
  9. Google, facebook, instagram …stb profiljaid ikonos megjelentetéséről kell gondoskodnod,a mögöttes linkeket be kell állítanod.
  10.  Végül gyönyörködhetsz az elkészült oldaladban 🙂 Büszke lehetsz magadra, megcsináltad. Gratulálunk !

+1 Tipp: Amíg nem készült el az oldalad, válaszd azt a lehetőséget, hogy a keresők még ne járják be az oldalad. Törekedj rá, hogy minél jobb, összeszedettebb, elkészültebb állapotában engedd bele a keresőket.

Aztán most itt végy egy nagy lélegzetet, mert nem, sajnos nem vagy kész.

Azt bizonyára érted és logikus, hogy ha van egy boltod, annál látogatottabb, minél frekventáltabb helyen van. Pl. nem lesz ugyanaz a boltodra rábukkanók aránya egy plázában és egy egy kis mellékutcában a külső kerületben. Hiába a modern épület, a díszes kirakat, a legszuperebb áru.

Eldugott, észrevétlen marad.

Nincs ez másként az internetes térben sem, ezért az áruházadat frekventált helyre kell hoznod, ehhez pedig online marketingezned kell, s az oldaladat erre bizony fel kell készítened.

Mit is jelent ez pontosan:

  1. Keresőbaráttá kell tenned, azaz az oldalad keresők által olvasott információit  (szemantikus web elemeket,  metákat,h1, h2, keywords, descriptions) meg kell adnod, határoznod az oldaladon.
  2. Minden oldaladat optimalizálnod kell – hogy a kereső is tudja, milyen tartalom van az oldalon
  3. Minden aloldalad, landing oldalad optimalizálnod kell – hogy ha a látogató nem a főoldalra érkezik, akkor is tudja mivel foglalkozol, hol jár, illetve a kereső is lássa, mi van az oldaladon
  4. Minden bejegyzésed, cikked, blogbejegyzésed optimalizálnod kell. Az emberek sokszor témára keresnek, s ha hasznos, témába vágó tanácsot, szakmai cikket kapnak tőled, könnyen az oldaladra csábíthatod őket.
  5. Minden feltöltött média  elemet/ képet, videót / optimalizálnod kell. Gondolj csak bele, nem mindegy, hogy az oldaladon a termékeid számok, rövidítések szerint van elnevezve hanem maga a kép is viseli trméked, szolgáltatásod nevét. Ugye Te is szoktál úgy keresni a google-ban, hogy a képtalálatokat listázod. Érted ugye, hogy miért fontos, hogy itt előre kerülj?
  6. „Beszédes” URL-eket, kereősbarát linkeket kell kialakíts, nem jó ha összefüggéstelen hosszú számok, linkek kupaca a kereső felső sorában látható URL. Domain név/amiről-beszélni-akarsz
  7. Letölthető anyagok / pl. étlap, csali, stb… pdf.-ek / optimalizálását el kell végezned.
  8. Tudatos, minőségi, releváns, óvatos, lassú külső linképítés megkezdése. Mind az 5 szót egyszerre figyeld ! Ha nem vagy biztos benne, inkább bele se kezdj, mert többet árthatsz magadnak.
  9. Kategórizált linkgyűjteménybe való felvétel ajánlása. Ez ma már erősen megkérdőjelezhető de vannak olyan szegmensek, melyekben ma még ez mindig nagyon fontos.
  10. Searchmetrics tanulmány eredményeknek való lehetőség szerinti megfeleltetés. Miért kell ez neked? Mert mások már összeszedték és kielemezték, mik jellemzők a piacvezetőkre, s ezekből levonták a konzekvenciát. Neked csak át kell gondolnod, miként tudnád ezt a saját oldaladban alkalmazni. A tanulmány a neten elérhető, ingyenes.
  11. Mostantól már érdemes engedélyezned az oldal bejárhatóságát a keresőrobotok számára
  12. Google Analytics fiókot kell létrehoznod és a követő kódokat az oldal forráskódjába kell tenned
  13. Google Analytics célokat kell meghatároznod. Olyan célokat, amiket mérni szeretnél, pl: foglalás, feliratkozás, kontakt vagy cím lekérés, megrendelés stb. Ezeket a célokat az analyticsben be kell álítanod, esetleg érdemes az e-kereskedelmi modult is bekapcsolnod.
  14. Létre kell hoznod egy google Adwords fiókot, összekapcsolod az Analytics fiókoddal
  15. Készen vagyunk, kezdheted az online marketing eszközöket használva az oldaladra terelni a forgalmat. Mérheted az eszközök hatékonyságát, eredményességét. Hajrá !

A fenti feladatlistát végigolvasva lehet elgondolkodtál, hogy “Úristen, mikhez kell itt nekem érteni ?!”


Kompetenciák, ismeretek, informatikai érettség stb..szétbontása és túlzások nélkül is azt javasoljuk, hogy;

Légy egy kicsit:

  • Grafikus.

    Hisz templatekkel, layerekkel, képoptimalizálással fogsz találkozni, hogy mélyebben ne is menjünk bele, mert akkor moodbordokat és hasonlókat kell emlegetnünk.

  • Fejlesztő.

    Gondolkodj rendszerben, tervezz, kivitelezz. Számolj, kalkulálj, milyen változtatást mi előz meg, milyen lépésed hova vezet majd az oldalon.

  • Marketinges.

    Hogy jól válassz sablont, ismereteidnek kell lennie a webergonómiából. Értsd, lásd át az online marketing eszközök lényegét, célját. Érezd és megértsd melyiket mikor használd, szinergiában használd őket, rendszeresen mérd az eredményeket.

No nem akartunk teljesen lelombozni vagy megrémiszteni.

Emlékszel mit írtunk fentebb?

Régen a fejlesztőt/programozót fizetted vagy a bérelt áruház bérleti díját utalgattad havonta. Most pedig sokfele azt olvashatod, hogy:

” A WordPress ingyenes !
” A WordPress híres az “5 perces telepítőjéről” !

Mindkét állítás igaz, azonban pusztán egy kódhalmaz és egy 5 perces automatikus telepítés nem fog neked magától, pénztermelő üzleti rendszerként működni.
Ehhez kellesz Te, a tudásod, az időd, a türelmed, a tapasztalatod.
Ha nem értesz hozzá, akkor el kell kezdened ezeket megtanulni. Ez megint pénz és idő, pénz és idő, pénz és idő.

Vagy:

Megkérsz minket, hogy készítsünk Neked egy WordPress oldalt. Létrehozunk egy felhő alapú tárhelyet, oda felmásolgatod nekünk a képeidet, szövegeidet, aztán ránk bízod a dolgot, s mi időnket, tudásunkat, gyakorlati tapasztalatainkat felhasználva megspóroljuk Neked az értékes időt, amit a terméked, vállalkozásod fejlesztésére fordíthatsz.

Mennyiért, kérdezed most magadban ?! Einstein óta tudjuk, hogy minden relatív, s egyébként sem tudunk általános fix árat mondani. Ahány cég, annyi igény. Egy egyedi fejlesztésű oldalhoz képest árban és idpben is nagyon sokat nyerhetsz. Hasonlítsuk a másik verzióhoz, egy bérelhető oldalhoz ! Úgy számolhatsz, hogy körülbelül 1 éves bérleti díjból kijön egy WordPress oldal, kulcsra készen átadva. Korlátlan ideig használhatod, kedvedre cserélgetheted a sablonokat, weboldal, blog és webshop is lehet, akár mindhárom egyben.

 

Szeretnéd, ha oldalad akár 10 napon belül már működne ? Keress minket és vágjunk bele együtt az Online üzletbe !