Közösségi média jelenlét

Élet a közösségi médiában. Vállalkozásként !

Napjainkban a közösségi média által olyanok is lehetőséget kapnak bemutatkozni a nagyvilágnak, akik korábban egy TV reklámot vagy bármilyen nagyobb kampányt soha nem tudtak volna megfizetni. Ügyesen használva és kihasználva a pontos célzási lehetőségeket exponenciálisan növekvő eredményeket könyvelhet el a vállalkozásod.

Mire használhatod a közösségi médiát ?

  • Információkat oszthatsz meg az emberekkel

  • Tömegeket tudsz meggyőzni, hiszen platformot kapsz ahhoz, hogy érveidet eljuttasd feléjük

  • Közösséget építhetsz, akikkel aktívan információt cserélhetsz, dinamikus eszmecseréket folytathattok egymással

Biztosan látod, hogy egyes oldalak nagyon gyorsan nagy követő táborra tesznek szert, míg más oldalak csak vegetálnak. Sokan még ma is “likevadászok“-ból építik fel követő táborukat. Azt javasoljuk, ezt ne kövesd, el is mondjuk, hogy miért:

Adott a céged, ami értékesít valamit. Terméket vagy szolgáltatást. Van egy célközönséged. Azaz egy jól meghatározható szűk kör, aki érdeklődik a terméked iránt, aki potenciálisan a vevőd lehet.

Nyilvánvaló, hogy azt szeretnéd, hogy a közösségi oldaladon ők legyenek a követőid, igaz?

Igaz !

Mi történik akkor, ha az egyik termékedet fogod és kirakod a közösségi oldaladra úgy, hogy “Likold, oszd meg és ingyen a tied lehet”. Megjelennek a likevadászok. Akik amúgy sosem költenének nálad egyetlen fillért sem de ingyen kell, mert majd jó lesz valamire vagy valakinek ajándékba. Tudod hány ilyen követőd lesz? Rengeteg ! Like-olnak, megosztanak, mint egy gép. Aztán örülsz, hogy húúú, már X ezer követőm van. Ez pedig szerintünk csupán egy hiúsági szám. Hiszen a követőid a fizetőképes célközönségedből valók ? 🙁 Sajnos aligha.

Viszont elment a terméked ára és jön egy még fájdalmasabb dolog. A közösségi oldalak, na jó nevezzük nevén az egyiket, a Facebook szerinted ingyenes? Picit gondolkodj el ezen. Egy hatalmas részvénytársaság üzemelteti, tőzsdén a részvényei stb… Abból származik a bevételük, hogy a hirdetők egy rendkívül fejlett hirdetési rendszert használva hirdethetnek.

Kinek ? A követőiknek, a követőik ismerőseinek és a még nem követőiknek. Mi a három halmaz közös pontja? A követő szó. Ha likevadászok a követőid, akkor milyen célcsoportokat fogsz célozni a fizetős hirdetéseiddel ? Azokat, akik nem a fizetőképes vásárlóid. Nem az ő ismerőseik. 🙁 És még fizetni is fogsz azért, hogy elérd őket.

Áááááá de te nem fogsz ilyet csinálni 😉

Na akkor ha már megnéztük azt, hogy mit ne csinálj, akkor nézzük meg azt is, hogy mit kellene csinálnod.

Első és legfontosabb: Idő, türelem, tervezés !

Képzeld el magad elé a potenciális ügyfeledet. Akinek az életébe a Te terméked hiányzik.
Gondolkodj egy minimum 2 lépcsős modellbe.

  1. Az első lépcsőfok, hogy ADSZ !

    Olyan tartalmat adsz, amit az elképzelt ügyfeled, akinek a terméked bejönne szívesen fogyaszt. Értékeset, vicceset, sztorizgatóst. Amitől pár pillanatra de jól érzi majd magát a képzelt ügyfeled. Videót, képet, rövid posztot. Figyelj, első menetben ne sokkold le őt a teljes “Háború és béke” szerű poszttal, mert elmenekül. Építgesd a közösséged, majd jön a következő lépés:

  2. Hirdess !

    Lehetőleg okosan és hatékonyan.
    Elemezd a konkurenciákat (elsősorban a külföldieket, mikor, milyen posztjaik a legsikeresebbek)
    Kezeld a hirdetőpultodat tervezetten és céltudatosan.

  3. Légy mindig résen !

    Folyamatosan kezelned kell a negatív kommenteket és meg kell válaszolnod az üzeneteket.

  4. Tervezz !

    Készíts kommunikációs tervet. Kommunikálj azok felé, akik még nem ismernek, akiknek már a látókörében vagy de még nem vásároltak tőled, azoknak, akik most állnak vásárlási döntés előtt és azoknak, akik már vásárlóid.

  5. Optimalizálj !

    Optimalizád a posztokat, kezeld azok láthatóságát, időzítését.

  6. Legyél Online !

    Használd a facebook szolgáltatásokat (pl. facebook bolt, facebook live élő közvetítés)

  7. Dokumentálj !

    Állítsd be és folyamatosan vezesd a mérföldköveket

  8. Mérj !

    Elérést, látogatottságot, konverziót ! Telepítsd a facebook mátrixot és a google analytics eredményekkel együtt elemezd és vond le a szükséges következtetéseket, majd tervezz és irány vissza az 1 ponthoz !

Vagy pedig bízd ránk a Facebook fiókodat !

Sok esetben azt javasoljuk, hogy ha kellően extrovertált személyiség vagy, írd magad a posztjaidat, bejegyzéseidet, mi pedig tanácsokkal segítjük munkádat, megtanítjuk neked hogyan kezeld a hirdetési pultot vagy akár a hirdetési feladatokat és azok beállításait átvesszük tőled.

Ha kíváncsi vagy mit tudunk cégedből kihozni ha kilépsz velünk a közösségi médiába, akkor keress meg minket, beszélgessünk !