Kereső optimalizálás (SEO)

Bizonyára számtalanszor hallottad már azt a bűvös kifejezést, hogy “SEO”.

A search engine optimalization röviditése, ami magyarul annyit jelent kb., hogy “keresőre történő optimalizálás”.

Leegyszerűsítve, ha egy weboldal kellően jól optimalizált, akkor a természetes találati listán nagyobb valószínűséggel kerül magasabb/jobb helyezésre.

Egy kis érdekesség így bevezetésként: A keresések túlnyomó százalékát (94% felett) térségünkben ma a Google-on bonyolítják az emberek. Hogy a továbbiakban a félreértéseket elkerüljük, kereső optimalizálás alatt mi most bejegyzésünkben a Google kereső rendszerére való optimalizálást értjük.

Miért fontos számodra, hogy megtalálható legyél a Google találati listájában ?

Manapság egyre többször halljuk még fejlesztőktől is, hogy annyi sok online markegint eszköztár áll ma már rendelkezésünkre, hogy a SEO-t akár el is hanyagolhatjuk. Szerintünk ez nem így van.

Emberek százai, ezrei ülnek most is, ebben a mikromomentumban a számítógépük előtt és lehet, hogy pontosan olyan terméket, szolgáltatást keresnek, mint amit Te is értékesíteni szeretnél. Sokszor ezek a kereső emberek már a vásárlás döntési szakasza előtti pillanatban vannak, már eldöntötték, hogy mit szeretnének és csak a “Honnan?” a kérdés. Ne veszítsd el őket !

A természetes találati listás megjelenésből származó látogatók mindig szinte a legjobb minőségű látogatói az oldaladnak. Fordíts rájuk kellő figyelmet ! Landing oldalaid kialakításakor gondolj mindig bele, hogy az adott problémára (keresésre) adott válaszod(landing oldalad) megoldást kínál-e a Látogató problémájára, igényére ? Teszteld az oldalad, figyeld az analitikákat !

A SEO hosszú távú, stratégiai tervezést és folyamatos kivitelezést igénylő feladat de ha jól csinálod, akkor 4-12 hónap alatt már szép eredményeket tudsz elérni vele.

Versenytársaid sokszor előfordulhat, hogy hisznek a fentiekben is leírt tévhitnek, kevésbé fektetnek rá hangsúlyt, rugalmatlanul kezelik, így ügyesen eléjük kerülhetsz míg ők esetleg csak a fizetős Adwords lehetőséget kihasználva kerülhetnek feljebb.

Nincsenek bebetonozott eredmények, tudsz, tudunk rajtuk változtatni !

Nézzük, hogy hogyan !

Kicsit angolozzunk 🙂

SEM = SEA + SEO azaz
Searc engine marketing= Search engine advertising + Search engine optimization

Kereső marketinged tehát egyrészt áll a keresőre optimalizálásból és a keresőben történő hirdetésből.

Kereső optimalizálásod:
– On site seo, azaz Belső optimalizálás (tartalom: szöveg, kép, beágyazott video + fejlesztés: programozás, ergonómia, design, hozzáférhetőség)
és
– Off site seo, azaz külső optimalizálásból ( tudatos, releváns, minőség linképítés, PR cikkek )kell összeálljon.

Milyen SEO-val kapcsolatos feladataid lesznek tehát ?

  • Vonzó, érdekes, megújuló tartalmakat kell készíts és publikálj. Képeket, videókat, blogokat, cikkeket stb…Nem mindegy, hogy miről és hogyan írsz !
  • Még mindig nagyon fontosak a kulcsszavak ! Ezeket mindig kutasd le ! Ismered a Long Tail Elméletet és a Google Instant kifejezést ? Nézz utána ezeknek is, használd fel őket okosan a kulcsszavaid megválasztásakor. Használj kulcsszó tervező eszközöket, segítségedre lesznek.
  • Figyelj oda a domain nevedre is ! Okosan válaszd meg, kövesd hitelességét és soha ne hagyd lejárni !
  • Gondosan válaszd meg a tárhely szolgáltatódat is ! Komoly jelentőséggel bír majd SEO szempontból is.
  • Keress egy jó programozót. Ne olyat, akit ismersz, olyat, aki más több olyan weboldalt készített és tart karban, ami évek óta működik ! A programozó olyan, mint egy jó webes “kőműves”. Ha nincsenek jól lerakva az alapok, rogyadozni fog a marketinged is ! / Ügyfeleink jelentős részénél a korábbi gyenge elérések, marketing hibák a honlap hibáira voltak visszavezethetők. Légy ezen a téren is nagyon körültekintő! /
  • Szemantikus jelöléseket alkalmazz ! Ami egy újságcikkben a címsor, meg a dőlt betűs rész, az a weboldalad forráskódjában a keresőnek ugyanúgy megjelölhető ! Bánj evvel rafináltan és okosan, mindig előzze meg kulcsszó kutatás is a szemantikus elemek megadását!
  • AMP ! Már elérhető de még kevesen használják. A mobilozás korszakát érjük, az AMP verzió pedig nem más, mint egy gyorsított mobil oldala a cégednek. Használd ki ezt a lehetőséget, jelenj meg villám gyorsan a látogatóid listáján és előzz be másokat !
  • A felöltött oldalaidon, szöveges tartalmaidon kívül optimalizáld kép, videó és pdf anyagaidat is !
  • Vezess blogot, publikálj ! Légy a témád szakértője, evvel hitelességet is adsz oldaladnak a Látogatóid szemében.
  • Fordíts figyelmet a strukturált mikroadatokra ! /haladó szintű beállítások/
  • Használd a Google Adatkiemelőjét ! /haladó szintű beállítások/
  • Kerüld a fekete kalapos módszereket, mert balul sülhetnek el, hátrébbsorolást kaphatsz értük ! (duplikált tartalom, felugró ablakok, megtévesztő/más tartalom a robotnak és a látogatónak)
  • Fordíts figyelmet a tudatos, minőségi, releváns, lassú külső-linképítésre !

Ajánljuk, hogy a témában folyamatosan képezd magad, mi is ezt tesszük.

Amennyiben úgy gondolod, hogy szeretnéd ezt a feladatot inkább ránk bírni, vedd fel velünk a kapcsolatot, megnézzük, hogy Neked miben, hogyan segíthetünk !