Google Adwords kampány kezelés

“Ne fogjon senki könnyelműen
A húrok pengetésihez!
Nagy munkát vállal az magára,
Ki most kezébe lantot vesz.”

Petőfi Sándor versének idézete jól illik a tapasztalataink alapján jelenleg kialakult helyzetre. Elkészült a weboldal, “Adwords kell” de azt majd megcsinálja a szomszéd fiú, a gyesre ment kolléganő a baba melett otthonról, stb. Felraknak egy hirdetési szöveget, beállítanak egy összeget, innentől havonta csak vonja a Google a kártyáról a pénzt és tereli a látogatókat és dőlnek a Megrendelők….ja nem. Sajnos  NEM !

Te képes vagy ellenőrizni a hirdetéseid eredményeit?
Egyáltalán tudod, hogy hol kell ennek utána nézni?
Tudjátok mennyibe került egy Megrendelés ?

Ez a bejegyzés sem a szomszéd fiú, sem a kismamák ellen nem szól, sőt, nem is szeretnénk téged olyan szakkifejezésekkel súlykolni, mint ROI, CPC, CTR…..sokkal inkább szeretnénk Téged érintőlegesen a Google Adwords hirdetési világába kalaúzolni.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kereső óriás: a Google, aki létrehozta a hirdetési felületét. Azt csiripelték a madarak, hogy ha itt hirdetsz, a találati lista tetejére, első pozícióiba is felkerülhetsz. De hogyan ?

 

(Jelenleg a lista tetején 4 hirdetés jelenik meg, kis keretben HIRDETÉS feliratot is látsz a címsor alatt.)

Hirdetést indíthatsz a Google tartalmi hálózatába vagy keresési hálózatába.

Adwords fiókodban hierarchikus szinten gondolkodva kell megtervezd, kialakítsd a hirdetéseidet.
Kampány » hirdetés csoport » hirdetés szintekben gondolkodj !

A tartalmi hálózatba indított hirdetéseid vizuális hirdetések, alkalmasak lehetnek pl. termék bevezetést megelőző időszakban az igény felkeltésére.

A keresési hálózatba indított hirdetések sokkal inkább a probléma tudatos, az adott mikromomentumban “nyitott pénztárcával” kereső emberek elérését célozzák.

Fontos ezért, hogy tudatosan használd, kezeld, alakítsd, váltogasd a keresési és a display hirdetéseket !

Több ezer terméked van ? Arra is van megoldás ! Mielőtt fejedre nőne az Adwords, válaszd a dinamikus kulcsszó beillesztést !

Miért szeretnél fizetni a Google-nak?
Egy kattintásért vagy egy megjelenésért?

Pl: Tudtad, hogy ha márkaépítő /Branding/ kampányokat indítanál, akkor licitálhatsz a Google rendszerében a kattintás helyett akár 1000 megjelenéses árra is.

Ugye mennyire nem mindegy ?

Hogy mikor, melyiket, meddig érdemes használnod, az először tudatos tervezést igényel, majd mindig a mérési adatok igazolják vissza Neked az eredményességüket.

Értelem szerűen a Google Analytics alapos ismerete nélkül nincs értelme neki állnod a Google Adwords hirdetéseid optimalizálásának.

Ez olyan lenne, mintha a sebész érzésre műtené ki a vakbeledet. Ugye ezt sem vállalnád be? Ahogy az orvosnak kellenek leletek meg minden féle sebészi pontosságot segítő orvosi műszerek, úgy neked is segítségedre lesz a Google analitikai rendszere.
Ebben ugye egyetértünk ?
Hiszen a havi Adwords büdzsédet nem kellene szélnek eresztened !

Amikor már tudjuk, elképzeltük megterveztük a kampány»hirdetéscsoport»hirdetés szintjeinket, akkor érkezünk az egyik kulcsfontosságú alap feladathoz:

A megfelelő kulcsszó kiválasztása.

A legtöbben itt, ezen a ponton elvéreznek. A kulcsszavakat le kell kutatni. Erre vannak praktikus eszközök, ingyenes és fizetős alkalmazások, melyek segíthetnek benne.

Megvannak a kulcsszavak ? Szegmentáld őket ! Alakítsd kampányaidhoz a landing oldalakat, hogy a keresőket mindig a lehető legrelevánsabb oldalakba irányítsd !

Nézzünk egy példát: Te carbonara pizzat szeretnél rendelni. Már nagyon éhes vagy és megkívántad ! Ugye nem szeretnél egy olasz ételeket felsorakoztató landing oldalba érkezni? Nem érdekel Téged sem a milánói makaroni, sem a minestrone leves, sem a hawaii pizza, csak az a bizonyos carbonara pizza!

Mikor a hirdetéseidet tervezed, gondolj erre és ne játsz a keresők idejével, türelmével, mert Te fogsz ráfizetni !
Hogy minél pontosabban célozhass,  bátran használd a jelöléseket ! ( módosított általános egyezés, kifejezés egyezés, kizáró egyezés, pontos egyezés…) Mert nem mindegy, hogy egy 2-3 szavas kulcsszzó mire jelenik meg és mire nem. Hogy mikor melyiket használd, az egyrészt tudatos tervezést igényel, másrészt figyeld az Analyticsben az átkattintási arányokat, a visszafordulási arányokat, a konverziókat és ne hagyd figyelmen kívül a segített konverziókat sem !
Fontold meg a kizáró kulcsszsavak használatát is de itt is figyelj az egyezések pontos megadására !

Következő fontos lépés: Készíts több hirdetést !

Minimum 3-at /hirdetéscsoportonként/, mert a Google rotálni fogja és így a legeredményesebb hirdetéseiddel találkozhatnak majd a rákeresők.

Mivel a karakterek száma korlátozott, gondolkodj a potenciális Vásárlód fejével !
Mivel tudnád leginkább meggyőzni ?
Kevés a hely a hirdetési szövegben?
Szeretnél nagyobb helyet “kisajátítani” a kereső felületén ?

Használd minimum a belső link bővítményeket, a kiemelő bővítményeket, a telefonos és üzenetes bővítményeket és a strukturált bővítményeket !

Fizettél egy Látogatóért, mégsem rendelt ? Mégsem iratkozott fel a hírleveledre ?

Bár mi alapjában azt valljuk, hogy az oldalt és a hirdetéseket kell addig tökéletesíteni, míg az leginkább kiszolgálja a Kereső Látogatók elvárásait, mégsincs minden veszve ha azonnal nem vált Megrendelőnkké, Feliratkozónkká.

Talán előfordult már Veled, hogy rákerestél egy egzotikus nyaralásra és utána már bármerre szörföztél a neten, az egzotikus utazások jöttek veled szemben.

Ez nem valami jel az univerzumtól 🙂 sokkal inkább a remarketing tökéletes példája.

Téged bizony megsütiztek 🙂
Viccet félretéve: Lehetőség van a sütik (cookie-k) segítségével “cimkéket” elhelyezni a Látogató számítógépére, aminek segítségével pontos célzásokat állíthatsz be és újra meg újra targetálhatod /célozhatod/ Őket.

Elkészültek a kampányok, a hirdetéscsoportok, a hirdetések, a megfelelő kulcsszók a megfelelő módon beállításra kerültek, a hirdetések megjelennek. Hurrá, készen vagyunk ! Hátradőlhetünk ?

Ismét Petőfitől idéznék:

“Vannak hamis próféták, akik
Azt hirdetik nagy gonoszan,
Hogy már megállhatunk, mert itten
Az ígéretnek földe van.”

Sajnos ez azonban nem így van.
Az optimalizálás nem ér véget.
Az analitikát folyamatosan figyelni, a változó eredményekhez kell igazítani. Nem beszélve az új termékek bevezetéséről, a közelgő akciókról, az “early bird” kedvezményekről, az outlet termékekről vagy a közelgő ünnepi akciókról, melyekben rengeteg potenciális lehetőség bújik meg.
Ugye mennyi sok kihasználható “apropó” ?
Gondolj bele, hogy párodnak keresel ajándék ékszert karácsonyra !
Téged melyik hirdetés fogna meg ?
Az, amelyik egy sablon hirdetés, ami júliusban, a nyár közepén is megállta a helyét, vagy ami aktuálisan, Neked szólóan karácsonyig történő kézbesítést és karácsonyi akciós kedvezményt biztosít Neked ?
Ugye, hogy az utóbbi ?
Ezért nem lesz jó, ha hirdetési szövegeid – bár rotációt követően – kerültek kiválasztásra, mégis állandóak. Mert aktualitásukat vesztve meddő pénzszórássá változtatják a kampányodat !

Bízunk benne, hogy Te is megláttad a lehetőséget ebben a rendkívül jó forgalom terelési formában, azaz a Google Adwordsben.

Most már érted, hogy az Adwords tudatos, tervezett használata egy valódi profit termelő gépezetként is működhet de szakértelem hiányában csak egy ellenőrizetlenül folyó pénzcsappá válhat.

Zárásként még egy utolsó érvet szeretnénk megosztani Veled:

A Goole Adwords hirdetési rendszere hátterében egy aukciós oldalhoz hasonló rendszer van.

Az aukcióban részt vevők maguk a Hirdetők !
Az aukció tárgya pedig a hirdetés megjelenési helye.

Lássuk a gyakorlatban hogy is néz ez ki, hogyan alakul ki az, hogy hányadik helyen lesz a hirdetésed és mennyit fizetsz majd érte.
Hogy egy kattintásért mennyit vagy hajlandó maximum fizetni a  Google-nak, azt az Adwords fiókodban  megadhatod.  Nyilván konkurenseid is megteszik az ajánlatukat a saját fiókjukban. /Egyébként a rendszer korrekt, az alattad lévő utolsó ajánlattevő + kb. 1 értéket fog érte számolni Neked./

Minden Hirdetőnek van egy minőségi pontszáma. Hogy a minőségi pontszámod milyen, az attól függ, hogy hogyan kezel(t)ed az Adwords hirdetéseidet, milyen a hirdetéseid minősége, valamint a weboldalad(landing oldalad) minősége is befolyásolja.

A képlet:
Kattintási ár Licit összeg  X  Minőségi Pontszámmal = A Te helyezésed a találati listán

Nézzünk szám szerinti példát !
Adott a Te szolgáltatásod, melynek kulcsszaváért:

– Te hajlandó vagy 50 Ft-tot fizetni,
– Konkurencia 1  csak 30 Ft-tot hajlandó érte kifizetni.
– Konkurencia 2 csak 20 Ft-tot hajlandó érte kifizetni.

A Te fiókodat csak hobbi szinten bütykölgették, a minőségi szorzat számod ezért: 2.
A konkurencia1 fiókját ügyesebb kezelő kezeli, a minőségi pontszáma: 5
A konkurencia 2 fiókját szakértő kezeli, minőségi pontszáma ezért 8

Konkurencia2 ajánlata:
20 Ft X 8 = 160

Konkurencia1 ajánlata:
21 X 5 = 105

A Te ajánlatod:
31 Ft X 2 = 62

Tehát a hirdetések megjelenési sorrendje:

Konkurencia2 az ELSŐ helyen hirdet
Konkurencia1 a MÁSODIK helyen hirdet
Te pedig a HARMADIK helyre csúszol

Ki mennyit fizet egy kattintásért?

Konkurencia2: 20 Forintot
Konkurencia1: 21 Forintot
Te pedig 32 Forintot.

Fentiek ismeretében most már érted, hogy mekkora a különbség, hogy ha a “szomszéd srác”, suli után bütyköli párszor a hirdetésed vagy folyamatosan szakember kezében van ?!

Ne kerülj olyan helyzetbe, hogy hirdetésedért a legtöbbet fizeted, mégis konkurenciáid után kullogsz !

Mi folyamatosan képezzük magunkat a Google Adwords, Analytics témákban. Napra kész tudásunkról évente számot adunk a Google-nak, szakértői vizsgával rendelkezünk.

Bízd Ránk Adwords fiókod kezelését és segítünk Neked az élvonalba kerülni !