A leggyakoribb hibák, amit konkurenciáid vétenek a hirdetések során

Elkezdtetek hirdetni a Google Ads (korábbi nevén Adwords) rendszerében és jöttek új Ügyfelek de gyengének érezted a terelést?

A Facebookra és a Facebook fiókod kezelőjére költött pénzt is kidobott pénznek érezted?

Szereztél egyfajta rutint a Google Analytics elemzésében és abban is azt látod, hogy a Social forrásból érkező látogatóid kevesen vannak és kevés valódi vásárlást eredményeztek?

Nos, mikor tőlünk kérsz ajánlatot, nem az lesz a kérdés, hogy mennyit szeretnél egy Adwords büdzsére elkölteni vagy mennyit szánsz Facebook-ra, hanem elkezdünk együtt, rendszerben gondolkodni.

Kinek szeretnél eladni?

P o z í c i o n á l á s ?
Hallottad már ezt a kifejezést ugye?
Akkor tudjuk a céged ismertebbé tételét hatékonnyá tenni, ha egy olyan célközönség felé „hangoskodunk”, aki valóban a potenciális vásárlód lehet. Pl. ha futócipőkkel foglalkozol, akkor célközönséged halmazába tartozhatnak a sport iránt rajongók, futás iránt érdeklődők, fogyókúrázók, alkalmi és hobby futók, más hasonló sporteszközök forgalmazóinak követői, stb de semmi esetre sem lesz a célközöséged az olyan személyek csoportja, akik egyáltalán semmilyen sport irányába nem nyitottak.
Ugye érzed, hogy a lehetséges célközönséged között vannak átmenetek is ?
Van egy jó hírünk, nem kell „egyszerre megennünk az elefántot”, nem kell hatalmas büdzsével nekirohanni a hirdetés beállító pultnak és minden lehetséges célközönségnek beállítani az azonos hirdetéseket.

Gondolkodj!

Ki találkozzon elsőként a hirdetéseiddel?
Tegyük fel az, aki már aktívan fut, aki már vásárolt is talán korábban futócipőt.
Hogyan tudod őt meggyőzni?
Milyen hirdetési szövegre és avval összehangolt termékleírásra lesz szükséged akkor, amikor már a tapasztalt futót szólítod meg? (Ugye, hogy nem az X%-os árakciód jut most egyből eszedbe?!)
Milyen égető problémája, gyötrő fájdalma lehet, amiben végre segíteni tud neki a terméked?
Milyen kínzó problémától tudod megszabadítani?
Mi a Te ígéreted, amitől neki jobb lesz és mi erre a garanciád?
Ki mindenki használta már a terméked és ajánlaná meleg szívvel?

Játszunk!

Képzeld el, hogy egy valódi boltban vagy. A fenti,  aktívan évek óta futó Hölgy bejön a boltodba és kérdez. Hallod a kérdéseit ? Válaszold meg hát őket és írd le!
Ha ez megvan, kerekíts ezekből a fenti kérdéseken (is) végighaladva egy frappáns termékleírást, ez lesz a hirdetéset landing oldala, azaz a hirdetési felületeiden futó szöveges hirdetések, social média bejegyzések, promotált posztok, vizuális (képpel) megjelenő hirdetések ebbe a céloldalba lesznek irányítva.
Ha ide eljutottál, akkor jön a második fázis. Be kell állítani a hirdetéseket. A fentiek után már érted, hogy ha kis célközönséget szeretnél elérni, elég a kisebb anyagi befektetés is a hirdetésedbe és  ha a szöveged elég meggyőző volt, valamint a terméked valóban klassz, akkor a hirdetésedre szánt kis összeghez képest jelentősen többen fognak Tőled rendelni.

Van minimum két dolog, amin a fentiek szerint jól átgondolt és felépített kampány mégis el tud hasalni:

Ha nagyon unalmas a szöveged.

– Jujj ez megosztó téma lesz…  A nyelvész, kiugrott nyelvtan tanárok /minden bántás nélkül/ nagyon jó szakemberei a magyar irodalomnak és anyanyelvünknek de nem marketing szakemberek. A legtökéletesebb nyelvi helyességgel megfogalmazott szövegek lehetnek olyan unalmasok, amitől bealszik a leendő Vásárlód.
Hogy mitől lesz egy szöveg izgalmas?
Ha azt gondolod, hogy szakirodalmi hegyek, könyvek százai szólnak erről a témáról, akkor Neked igazad van DE lehet alábecsülöd ennek a szakmának a jelentőségét. Ma már a pszichológia becsúszott a marketingbe IS. N e u r o m a r k e t i n g – talán ezt a kifejezést is hallottad már. Sőt, talán a mentalista sorozatot is láttad. Ha keresed a közös halmazt, segítek:

A pszichológiát is segítségül hívhatjuk, hogy potenciális vásárlód fejében a döntést az IGEN oldal felé segítsük.

Ez felelős lépés.

Mi a manipulációban nem hiszünk – etikátlan, sosem fogunk Téged erre biztatni de ha van egy jó terméked, akkor kötelességed ezt eljuttatni minél több emberhez, méghozzá úgy, hogy a terméked valódi hasznáról lehetőleg minél több érintett tudomást szerezzen!

Gondolj bele, óriási az információ áradat, ami az emberekre zúdul és Neked ebből a tömegből kell kitűnnöd.

Ha avval akarod meggyőzni, hogy a forgalmazott futócipődet milyen körülmények között gyártották és milyen speciális anyagból készült és milyen kiváló ár-érték aránya van, milyen professzionális, stb…na akkor pont nem fog kelleni senkinek, mert ezekkel a jelzőkkel mindenhol találkozhat.

  • Mitől speciális?
  • Mi az, hogy jó ár-érték arány?
  • Mi az, hogy professzionális?
  • Mert a talpadra nehezedő nyomást a futás során hogyan csillapítja?

Aha…közeledünk de érzed, hogy még azért ez is elég uncsi…mert én hallom az olvasó horkolását.
Mi lenne ha fejbe kólintanád a szövegeddel, hogy ébredjen, mert úszni fog az előnyökben ha a Te termékedet válassza!?
Mi lenne ha azt írnád, hogy a “Te habkönnyű futócipődet viselve olyan érzése lesz, mintha a forró aszfalt helyett a felhőkön szökelne át, köszönhetően a /konkrét adatokat felmutató/ gyártási technológiának. ”

Ugye, hogy máshogy hangzik így?

Mielőtt úgy éreznéd, hogy teljesen elönt a kreativitás perzselően euforikus érzése, picit le kell hűtselek:

A szövegezéskor gondolnod kell a kereső optimalizálásra is (SEO).

Tudod ?!

Nem csak a potenciális Vevődnek írsz, hanem a Google keresőrobotjának is, hiszen szeretnéd, hogy idővel ne csak fizetős hirdetéseid tegyék ki a forgalom terelések nagy részét.

Vagy azt mondták Neked, hogy a SEO-val már nem érdemes foglalkozni?

“Ha jobban megnézzük, a hirtelen jött sikerek hosszú munka eredményei”

Steve Jobs – fenti mondása jut erről eszembe

Örülj neki, bízz benne, hogy sokaknak mondják ezt, főleg a konkurenciáidnak, Te pedig ezidő alatt erősödhetsz,mert a SEO él és aki “megműveli”, az még mindig és folyamatosan arat vele.

Hirdetési “pultokon” a hirdetések beállítása.

Legyünk őszintén, akár Ads (Adwords), akár Facebook hirdetésekre is gondolsz most, lehet jól és rosszul csinálni. Utóbbi esetben a nagy befektetett összeghez kevés konverzió (vásárlás, feliratkozás, cél) teljesül – gondolod Te.
De sajnos ettől rosszabb a helyzet.
Hirdetési fiókod minőségi pontszáma is romlik vele, így ez nem, hogy jobb nem lesz, hanem egyre rosszabb lesz.

Játszunk megint egy kicsit !

A hirdetési pultodat kezelő személyt ugyanis úgy kell elképzelned, mint egy árverésre delegált ügynöködet. Ott ül a licit teremben, a konkurenciáid gyűrűjében, majd forrósodik a levegő és egyszer csak kikiáltják a kulcsszót és elkezdenek rá licitálni.

A jó hír, hogy nem csak egy cég viheti el, hanem többen és a rangsor vagy a gyakoribb megjelenés befolyásolódik.
De vajon csak a licitre kínált összeged szabályozza? Nem ! – Ez pedig a rossz hír.
A licitre kínált összeg és a fiókod minőségi pontszámának a szorzata lesz a végső összeg, ami a licitben végül részt fog venni ! Azaz ha rosszul csinálja a delegált  “licitáló ügynököd”, akkor a minőségi szorzatod is gyenge lesz, ha pedig jól, akkor ez a szorzat magasabb irányba tolja majd el a végső licitre kínált összeget, amit viszont neked kell kipengetned.

Ebben van azért lehetőség is:
A legtöbb erőből reklámozó cég rengeteg pénzt önt a hirdetésekbe anélkül, hogy pontosan beállítaná, a fentiekben leírtak szerint landing oldalhoz harmonizálná őket. Jobbára ilyenek a „nagy” cégek, akik több ezer terméket értékesítenek és felőrölné az energiáikat ha mind a “többtízezer” terméküket ilyen szinergiában működő módon hirdetnék.

Te viszont kicsi vagy, specifikus vagy, a téma szakembere vagy, ugye?

Ha egy kétesebb hírű ügynökséghez, adwords kezelő szomszédhoz…olcsó “szakemberhez” fordulsz, sajnos tapasztalataink szerint kérésednek megfelelően a fiók többé-kevésbé elfogadható be lesz állítva de a mögöttes koncepció elmarad. De akár egy tökéletesen beállított fiók eredményei is elkorcsolyázhatnak a koncepció hiányán. Hiszen ilyenkor is licitbe küldöd az egyébként az aukciós ház szabályait kiválóan ismerő brókeredet de nem adsz meg neki háttér információkat, nem segíted a munkáját.
Aztán ha sikertelen a hirdetés, előjön a “kezelő/ügynök/bróker” elmarasztalása pedig gondolj  bele, mennyiben múlik Rajtad, az átadott Információkon, a szakszerűen elkészült Weboldalon/landing oldalon és a Koncepción, hogy növekednek-e az eladásaid?

Gondolkodj reálisan !

Beállítani egy Google Adwords fiókot nem telik hetekbe. Viszonylag hamar megy a “fizikai beállítás”, főleg ha már kellő rutinunk van. De a beállításokhoz, a beállítások optimalizálásához kell a koncepció és az értékelhető elemzések, kulcsszó kutatások, stb.

Gyakori eset:

Az Adwords kezelését rábízod egy szakemberre de a Facebookot Te magad kezeled, mert az könnyű. Nos igen, a hirdetési pult felhasználó-barátabb, ez valóban így van de ez inkább azért van, hogy kikönnyítsék a Facebook részéről az utat, amin a pénzed átcsúszdázhat hozzájuk. Durva hasonlat de szó szerint vedd kérlek!

Koncepció, az online marketing eszközök szinergiában működtetése nélkül pénzcsúszda lesz.

Megint nézzünk egy példát:

Laikusként elkezdtél a Google Analytics eredményeivel foglalkozni, elemezgetsz. Rájöttél, hogy a “source”, forrás azt jelenti, hogy honnan érkeznek a látogatóid vagy ha már konverziós célokat is mérsz, akkor látod, hogy honnan jönnek a vásárlóid, feliratkozóid. Biztosan látod, hogy szerepel a felsorolásban egy “social” felirat, azaz gondolod, hogy a Facebook-os, Instagram-mos forrásaid mutatkoznak meg itt. És sokszor érezted úgy, hogy na jó, elég, alig-alig mászik át social-ból valaki.

Biztos vagy ebben?

Azt tudtad, hogy a Google és a Facebook egymásnak “konkurensei”?

Ismered a mondást:

“Mikor oroszlánok küzdenek a cirkusz is megremeg.”

Állítsd be a Facebook-odon is az analytikai mérést, ne engedd, hogy a like-ok, megosztások, mint hiúsági számok megtévesszenek!
Mérj, használd a képpontokat és láthatod, hogy mi történik a hirdetéseiddel és utána az oldaladon.
Majd vesd össze ezt a Google Analytics méréseivel.

Eltérést találtál? Hm….. 🙂 Meglehet.
De akkor hogyan optimalizálj?

Gondolkodj, blogolj, mutasd meg magad, csináld jól, csináld úgy, hogy megtérüljön . . . nem könnyű de meg lehet csinálni. Tanuld ki, tanuld meg rendesen és csináld, csináld, csináld

Vagy mégsincs időd ilyen profin összehangolni. beállítani, optimalizálni és folyamatosan ezt fenntartani ?
Fordulj hozzánk, segítünk, építsük ki együtt Vevőtermelő gépezetedet!

Vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi űrlap segítségével.